rastamallan.blogg.se

Då mallan och mallan bestämde sig för att det är snyggt med rastaflätor. Med snäckor i topparna, såklart. De befinner sig oftast på någon ö bredvid några girarrspelandes härliga killar med skägg och hatt. Där sitter de, barfota och med en öl i handen.

Full moon party

Publicerad 2013-03-27 11:40:00 i Allmänt,

Förberedelserna för fullmoon började redan kvällen innan med tidig läggning. Ett tio timmars sovpass följt av vilande på först stranden sen vid poolen. Sedan klädde vi oss i neon och började försiktigt måla oss i neonfärger. När detta sedan urartade var det dags att gå och bli ett med tiotusen andra färgglada på stranden. 8.30 imorse kom vi hem och idag äter vi frukost, lunch och middag på hotellet.
När folk somnat på stranden och solen sedan länge gått upp var det dags att ta taxi hem.

Fartdårar

Publicerad 2013-03-24 14:20:32 i Allmänt,

Vi har känt hur moppemallan har vuxit inuti oss och velat ut. Så idag gav vi oss ännu en gång ut på vägarna. Det är lite som att åka rodel, efter tre åk är du proffsåkare, så idag var det vi som ägde vägarna och blev ett med mopederna. Backar eller snäva svängar var inget problem och motorstopp är ett minne blott.
Vi tog oss till ett vattenfall. Vi fick parkera mopederna och sen fick man välja om man ville gå eller åka ett häftigt åk upp. Fartdårarna i oss valde såklart den snabba trucken och var inte sena med att säga nej när han frågade om vi ville sitta på taket. Vägarna var som en bergochdalbana och det var inte så att han anpassade farten efter det, utan tutade istället i svängarna om det skulle komma någon så att de flyttade sig.
Vi trivdes.

Beach club

Publicerad 2013-03-23 17:32:39 i Allmänt,

Idag gick vi ner på stranden som vanligt, när en kille kom och sa party och free shots. Så vi hamnade här...
Nu skulle man kunna tro att vi var en av dem som stod och dansade vid poolkanten runt lunch, och vi började ju dagen bra med en mojito, men så hittade vi en tennisboll. Så vi njöt mest av att kasta boll, bli ett med vattnet i en pool och betrakta de som dansade. Imorgon ska vi upp på hojarna igen. Möjligen i någon schysst läderoutfit, ni får väl se.

Koh samui

Publicerad 2013-03-22 02:53:55 i Allmänt,

Att ta sig till koh samui från boracay var inte det enklaste. Ett propellerplan till Manila, vänta åtta timmar, flyg till Bangkok, byta flygplats kl 2 på natten, vänta sex timmar till, flyg till koh samui, buss två timmar, färja över till ön.. Men nu så är vi här, och allt löste sig väldigt fint ändå.

Nu har vi kommit till ännu en paradisö, och vi kan äta thaimat, dricka chang och äta thaipannkakor igen. Härligt!

Lamnar boracay

Publicerad 2013-03-19 11:45:33 i Allmänt,

Nu sitter vi och bokar de sista flygbiljetterna. Imorgon lamnar vi detta underbara paradis som boracay har varit. Da aker vi till thailand och Koh Samui som forsta destination. Det blir en lang resa imorgon med lite somn och mycket byten. Men vi ar ju inbitna backpackers nu sa det ar inga som helst problem.

Hejda Boracay. Vi ses!

Fast i boracay

Publicerad 2013-03-17 15:09:52 i Allmänt,

Innan vi åkte till boracay varnades vi att man lätt fastnar några dagar extra på denna ön, och det är väl lite exakt det vi har gjort. Planen var att lämna i lördags men nu är väl tanke kanske onsdag, vi får se.
I fredags skulle Kristoffer och Hampus iallafall på cliffdiving. När fri bar, grillbuffe till lunch och hoppa från klippor på en öde ö nämndes var vi inte sena med att haka på. Kl 11 åkte båten och efter några hopp, god mat, öl och rom och cola var vi tillbaka i boracay och då hade kvällen precis börjat.

Mallan med brallan

Publicerad 2013-03-12 14:49:25 i Allmänt,

Nu har vi kommit in i semesterstilen. Vilket har resulterat i att jag har råkat tona mitt hår mörkt och gjort såna här rastaflätor. Ganska snyggt och bekvämt ändå. Jag har även börjat använda magväska och skulle inte tveka på att köpa en skärmkeps. Vi har även investerat i ett par semesterbrallor. Vi lever i dessa brallorna nu. Det finns ingen eller inget som kan få oss att skilja oss från de här underbara tygstyckena. Det är så luftigt och avslappnat så det nästan inte känns att man har de på sig. Lätt men ändå klätt. Sen spårade det ur lite när vi skulle välja färg. Så det blev ett roligt mönster. Men nu tycker vi det är ganska snyggt. Och praktiskt framför allt. Vi kommer inte lämna denna stilen när vi kommer hem!

Vår nya stil. Semester-mallan med brallan.

Det b(r)allar ur

Pubcrawl

Publicerad 2013-03-12 14:01:58 i Allmänt,

Igår blev det anordnad pubrunda. Det började med lokal öl och slutade med eldshots. Någonstans där emellan gick vi baklänges hela strandpromenaden. Och dansade twist. Och skålade sönder Hampus glas. Några gånger. Badade i havet. Och kollade på soluppgången. Ni vet, en vanlig Måndag här.

Vattenpipa och bandkillar

Publicerad 2013-03-12 09:29:43 i Allmänt,

Första kvällen skulle vi ta det ganska lungt då vi flög på natten och reste i ca 14 timmar för att komma hit. Vi gick till en chill bar med liveband och såg att de hade vattenpipa. Och det är ju kul. Därför var vi såhär glada när bandkillarna ville sitta med oss vid vårat bord.

Boracay

Publicerad 2013-03-12 09:14:47 i Allmänt,

Nu är vi i boracay i Filippinerna, vilket kan vara det vackraste stället på jorden.
Så ser det ut ungefär, vi har inte tagit någon egem bild än så det ficl bli en från google. Vi ligger där i vattenbrynet och dricker fruktshake eller öl. Nu har vi i och för sig inte gjort det än... Men vi skulle kunna. Imorgon kanske, vi får se.

Internationella kvinnodagen

Publicerad 2013-03-08 14:36:19 i Allmänt,

Idag är det internationella kvinnodagen. Och hade det inte varit för att vi reser inatt till philippinerna hade kvi ju såklart firat det men vi fick en ros var idag iallafall.
Det går inte att förklara hur mycket modpeder det är i denna staden. Ingen bild ger rättvisa. Det hetaste tipset vi fått när vi ska korsa gator är bara blunda och gå, stannar du så blir du påkörd, går du kör det runt dig. Funkar jäkligt fint, men ska ändå bli skönt att lämna för en ö med i stort sett ingen trafik och lite sol och bad igen!

Historia

Publicerad 2013-03-08 14:30:25 i Allmänt,

Idag åkte vi på utflykt för att se på de underjordiska tunnlarna som vietnameserna byggde under kriget mot USA. De var sjukt små och dagen var intressant.
Denna tunneln var byggd för australiensare och därför något större än originalen...
Denna är byggd för turister och är därför dubbelt så stor som originalen... Och vi vet att vi ser psyko ut men vi gjorde så gott vi kunde..

Ho chi minh, Vietnam

Publicerad 2013-03-08 14:22:58 i Allmänt,

När vi skulle åka från flygplatsen här i vietnam råkade vi hamna i samma bil som Casandra och Benny. Detta blev såklart för kul och vi bokade hotellen bredvid varandra och spenderade sen hela dagen med dem igår. Vi gick förbi ett ställe runt lunch vars barstolar var gungor och var ju tvungna att stanna och ta en öl men så var det happyhour och vi har semester så det blev en del drinkar istället.
Sen gick vi förbi en park med ett gympapass, då ville vi självklart vara med.
Efter en middag på kvällen åkte vi till ho chi minhs högsta bar med höga förväntningar. (höga... He-he).
Det blev en hyfsat tidig kväll då Benny och Casandra skulle till Cambodja och vi på en utflykt tidigt. Men vi ses igen i Bangkok om en månad :)

Bangkok-life

Publicerad 2013-03-07 13:10:56 i Allmänt,

Det har varit en dålig uppdatering men det finns inte mycket att säga om Bangkok förutom att vi har haft alldeles för roligt. Vi har träffat ville och gänget från oslo, åkt tuktuk, bott alldeles för fint och haft det allmänt fantastiskt.

Vietnam

Publicerad 2013-03-07 03:53:54 i Allmänt,

Vi lever.. Vi har bara varit i Bangkok och festat lite och så.. Då blev det inte så mycket mer tid till något annat. Men nu är vi i Vietnam och ska snart träffa ett par vi mötte igår. Här bor vi, vi blev uppgraderade från ett rum utan fönster med fläkt till det här. Och ja, det är en dator ni ser i hörnet.

Moppemallan återvänder

Publicerad 2013-03-03 02:25:23 i Allmänt,

Eftersom det gick på bra på mopederna förra gången så tänkte vi ge oss ut på vägarna igen. Som två proffs hyrde vi våra moppar, klarade av att knäppa våra hjälmar denna gången och gav oss ut på en tur med visioner om hur vi blir ett med vägarna och ser det glittrande havet och känner den svalkande brisen i vårt hår. Bara det att förra gången vi åkte var det på en liten liten ö, denna gången var det i Phuket Town. Lite skillnad på trafik. Vettskrämda tog vi oss igenom trafiken med några pauser för att berätta för varandra hur rädda vi var. I hopp om att hitta någon mindre väg körde vi en annan riktning men hittade bara till vår besvikelse branta backar som i Sverige skulle kallas stup. Men vi är två överlevare. I ca 20 km/h tar vi oss hem  till det säkra hotellrummet. Inga svårigheter. Nästa moppetur blir på en öde ö.

Jan och Pia

Publicerad 2013-03-03 02:12:26 i Allmänt,

Sprang på Jan och Pia på  stranden här i Phuket. Så då fick vi lite sällskap på stranden och på middagarna på kvällarna här i Phuket.